BLOGGER TEMPLATES AND MySpace 2.0 Layouts »

Thursday, March 31, 2011

DaRi HaTi SeOrAnG SaHaBaT...

SALAM...

sudah lme aku tidak menulis di ruangan ini...sudah bnyak rse nye aku mnyimpan perasaan..sudah bnyak juga aku menimba pengetahuan..aku rse sudah tbe mse nye aku keluarkan sedikit kata hati aku...


kali ini aku akan menulis tentang kata hati seorg sahabat..kata hati seorg sahabat yg ingin berkongsi suka duka bersama sahabat2 nye yg dah dianggap seperti ahli keluarga nye sendiri..tp aggapan seperti adik beradik itu hnya lah aggapan sebelah pihak sahaja...seperti sebuah tajuk lagu yg didendangkan oleh satu kumpulah yg terkenal di zaman 90an iaitu ketawa bersama menangis seorang, itu lah yg diperlakukan oleh mreka2 yg di panggil sahabat..


sebelom aku meneruskan cerita ini, aku ingin menerangkan maksud ketawa bersama menangis seorg itu.. korg msti pikir yg aku mngis seorg kan?? sebenarnya x.. maksud yg aku ign tergkan dicni ialah, mereka tidak berkongsi kdukaan mreka dgn aku.. aku rse terpggir.. seolah2 aku bkn dri golongan yg boleh berkongsi suka duka.. aku rse diri aku sgt x berguna krn x dpt berkongsi msalah dgn mreka.. aku rse seperti sorg insan yg sgt2 x berdaya krn x dpt membantu sahabt yg bnyak bersusah krn aku.. aku sdey.. lantas aku tggal kan mereka dan bersendirian memikirkan mngapa mereka buat aku bgini..


Aku cbe berfikir dri sudut positif.. memikirkan mgkin mereka rse itu tidak pnting, jd x perlu dikongsi bersama aku.. tp mengapa mereka menangis dihadapan ku?? mengapa mereka menagis klau bnda itu tidak penting?? aku thu bnda itu mnyakitkan mereka.. aku thu ada satu bnda yg sgt mnyakitkan mereka.. tp mngapa aku dictu lgsung tdak thu?? adakah aku x layak utk mngetahui sume itu??



aku bertye bnyak kali,tp mreka hnye menggeleng mngatakan x ada ape2.. tp airmata yg gugur itu krn ape?? mereka menganggap aku buta dan pekak.. mreka merasakan aku x layak utk berkongsi airmata itu bersama mereka..aku tggal kan mereka sendirian krn aku thu aku x layak berada bersama mereka..



dlm pd aku bersendirian,air mata ku gugur juga.. bkn krn sdey melihat mereka mngis, tetapi sdey krn x diperlakukan seperti sorg sahabat... jauh disudut ati aku,aku sgt terasa.. tp aku diam.. aku cbe berlagak biasa.. tp aku x dpt menipu hati aku.. aku memang btol2 terasa..



aku x pernah tersa seperti tu dgn mereka yg ku anggap sahabat..aku x thu dimana kurg nye kasih syg aku ini utk mereka berkongsi suka duka mereka.. tp x pelah... aku cbe bertahan utk mngekal kan status sahabt itu.. aku cbe bertahan walaupun aku sudah mula berjauh hati dgn mereka.. aku sudah mula utk belajar bersendirian dan cbe utk mnyimpan sgala suka duka aku seorg diri.. aku ign seperti mereka.. mereka boleh hdup tnpa aku.. maka aku juga boleh bgitu..


Aku x bermaksud utk berdendam, tp aku x mahu disakiti oleh seorg sahabat.. aku rse skit apabila disakiti oleh seorg sahabat sgt2 perit berbnding disakiti kekasih.. tp x mengapa, itu adalah utk mematang kan aku dan menambah pengalaman aku utk menambah usia aku di thun ini.. mmg benar kata org, masa mematang kan kita.. itulah yg aku alami sekarg..


aku rse mgkin smpai cini dulu nukilan isi hati aku utk kali ini.. mgkin 1 hari nnti aku akan mencoret lg utk memberi pengalaman kpd korg sume..akhir kata dri sy.. selamat membaca...

SALAM..

0 comments: