BLOGGER TEMPLATES AND MySpace 2.0 Layouts »

Thursday, February 24, 2011

AkU BuKaN LaGi MiLiKmU....


AkU DaN DiA...

Hari ini bertarikhkan 25 Feb 2011, jam 3.26 pagi, aku akan menceritakan serba sedikit tentang sorg lelaki bernama Hasrol.. Korg sume mesti tertanya2 kan sape lah si Hasrol ni...Hasrol ni adalah kekasih aku yg telah aku jalinkan hubungan selama 2 thun...Waktu aku mengenali dirinya, aku berada di form 5..Kami berkenalan secara x sengaja..

cerita nya begini... aku adalah pemain sofboll sekolah aku..ketika aku berada di kota tggi johor utk pertandingan sofbol peringkat negeri,sorg dri rakan ku meminjam fon aku dan mendail satu nombor..aku x kisah sgt lah sbb aku ni jenis yg x ske berkira dgn kwan2..keesokan hari nye,ketika kami berada didalam bas utk prgi ke pdg tmpat kami bertnding,seorg lelaki telah pun menelefon aku dan mngatakan igin beckap dgn suraya..Suraya adalah nme rakan ku itu..Aku pun mengagak mgkin lelaki itu lah yg suraya col semalam..tp pd mse itu suraya dan aku duduk sgt jauh..jd aku x dpt nak memberi kan telefon itu kpd dia..selepas kejadian itulah dia mulai kerap menelefon aku..kata nya ign berkenalan dgn ku..aku ni pula jnis yg ske melayan,jd lyan lah msej2 nye...lama-kelamaan,kami telah pun declare sebagai kekasih pd tarikh 24 feb 2008..kami bercinta hnye dlm msej dan telefon shaja krn kami duduk di tempat yg berbeza...aku duduk di mersing,dia duduk di segamat..kami bercinta tnpa pengetahuan suraya...agak jahat kan aku...??hehehehehe...tp itu lah yg aku lakukan..dlu aku tidak pernah memikirkan perasaan org lain..huhuhuhu...setelah kami bermesej dan berbual di telefon utk beberapa ketika,1 hari dye dtg ke tempatku dan ajak aku berjmpa..agak tkot krn aku pkir hnye bercinta dlm fon shaja..tp sudah mnjd serius pula..tp aku msih lg menerima cdgan nye utk berjmpe..Jd setelah ditetapkan tmpat dan masa,aku pun tggu kdtagan nye dgn berdebar2..semasa kami berjumpa,cuaca tidak baik...kami bsah di timpa oleh hujan yg lebat..perjalanan kami terbatal..jd dia terpaksa mghantar aku semula ke rumah..itulah kngan pertama kami..berjalan dlm hujan..mmg mcm citer hindustan kan??tp itu lah hakikat nye...

Dalam mse aku bercnta dgn nye,tidak terhitung bnyak nye aku bergdoh dgn nye..kami akan bergdoh smpai putus..kmudian salah sorg akan mngalah..selalu nye aku lah..syg punye psal,mngalah lah kan..tp satu hari kami bergdoh besar..kami putus shingga aku dan dye loss contact krn dye mematah kan sim kad nye...tp kami bertemu semula krn dye dtg ke rumah ku sewaktu hari raya..jd hubungan kami pun bersambung semula...

Sekarang 2 thun telah pun berlalu... beberapa hari yg lepas aku bergdoh besar dgn nye...ini sume berpunca dri seorg betina yg x sdar diri..nak thu mngapa aku pggil betina walaupun dia sama jenis dgn ku??ini krn dye sudah pun bertunang tp msih berlakon sprti bujang..betina itu tggal dirumah kakak hasrol krn dia bekerja di kedai mkn kakak hasrol..Dirumah itu juga lah hasrol tggal krn dye bekerja berhampiran sja dgn umah kakak nye itu..ketika itu lah bermulanye detik aku mndgr berbagai2 cerita mngenai betina itu dri hasrol..Betina itu selalu shaja mncari peluang utk mnggoda hasrol..pernah juga dye msuk dibilik hasrol dan pd ketika itu hasrol bertuala krn bru selesai mndi...dye mnggoda hasrol sehingga abg ipar hasrol terlihat keadaan itu..lalu berlakulah pergdohan antara abg ipar hasrol dgn hasrol..dgn keadaan itu,hasrol pun berpindah ke rumah rkan nye krn x mahu dggu oleh betina itu...

Tetapi betina itu tidak pernah putus asa..dia terus bermesej dgn hasrol..pernah juga dye bertnye pd hasrol sama ada hasrol mmpunyai bju kotor atau x krn dye ign mmbasuh nye...Lagak betina itu x ubah seperti bini hasrol..berkali2 aku meminta nombor pompuan itu krn aku ign mmberi amaran kpdnye..tp hasrol sering mngelak dri mmberi nombor betina itu..aku terus bersabar dri hari ke hari mndgr citer ttg betina itu...tetapi kesabaran mnusia ada btas nye..betina itu telah mnyamar sbg lelaki dan mnghantar msej kpd ku utk berkenalan..dye ign mnjerat aku...dye ign mncri bukti yg aku ini x stia...supaya dye berjaya mndpat kan hasrol..impian nye tercapai krn aku dan hasrol bergdoh besar...hasrol mnjatuh kan semua kesalahan kpd aku...dye lgsung x mnuding jari kpd betina itu...dan sejak dri tu,hati aku telah pun tertutup utk bersama hasrol lagi...


seperti biasa,pergdohan ini akan berakhir dgn kata putus..tp aku nekad,kali ini kata putus itu akan benar2 memutuskan hubungan kami..hasrol ada menelefon aku dan mnghantar msej kpd aku...tp kali ini aku benar2 keras hati dan aku x dpt maaf kan dia...kejam kah aku???aku x boleh bersama dgn ssorg yg x percyakan aku..tp dia percyakan org yg x mmpunyai pertalian dgn nye..bg ku lelaki seperti tu x kan dpt mmbela aku di kemudian hari kelak..adakah itu juga salah aku??aku juga berhak memilih jalan hidupku...itulah prinsip aku..semua org berhak menentukan cara hdup msing2..msej terakhir aku pd hasrol adalah mnyatakan aku memafkan dia cuma utk kmbali pd nye,mgkin x kan terjd...dan aku juga berkata pd nye yg aku x kan maafkan betina itu yg meruntuh kan hubungan kami selama 2 thun ini...dgn mudah dye berjaya memutuskan kami...tp aku berpegang pd 1 kata2..iaitu what goes around will come around..so nantikan lah blasan atas ape yg dah dilakukan..

aku mmbuat keputusan ini bkn dgn amarah..tp dgn akal yg waras dan dri pndangan org lain juga..setelah dipertimbgkan,mmg inilah jln tebaik..ape2 pun aku msih percya pd takdir dan jodoh..sebagai org islam kita kne percaya Qada' dan Qadar tuhan...itu lah yg aku pgg...jd aku rse,kputusan itu adalah yg terbaik bkn shaja utk diri ku...tp juga org lain...


aku gmbira krn dpt meluahkan perasaan aku dicni..krn aku x dpt tdor krn asik terpikirkan hal ini...jd aku perlu luahkan nye...ape2 pun,time kasih krn sudi membaca luahan hati ini...buat hasrol,maafkan aku dgn kputusan ini...tp dgr dan fahamilah ape yg aku ign smpaikan ini... HATI INI BKN MILIK MU LAGI.... ~SaLaM~(^_^)

0 comments: