BLOGGER TEMPLATES AND MySpace 2.0 Layouts »

Thursday, February 24, 2011

KeNaNgAn Di PuTrAjAyA..

BeRtArIkHkaN 18 FeB 2011


Assalammualaikum...



Kali ni aku akan berceritakan tentang kenangan aku bersama rkan2 ke putrajaya utk menghadiri 1 seminar yg di anjurkan oleh kementerian pendidikan tggi..seminar itu dinama kan Real Undergraduate Conference 2011 (RUC 11)..Seminar ini mengumpulkan pelajar2 IPTA dan IPTS di seluruh malaysia termasuk sabah dan sarawak...Disana juga pelajar2 malaysia yg belajar di Mesir dihimpunkan..Seminar itu sgt seronok...Sgt2 mnghiburkan..Bnyak pengalaman yg kami dpt..Bnyak juga info2 berguna yg kami dpt..Mmg x sia2 lah mncari penat ke sana...hehehehe...Kami dri UniSZA seramai 40 org..Tp nak dipendek kan cerita, geng aku pergi 5 org..mcm2 kerenah mereka ni...Bese lah kan..Dah bnyak kepala..Jd mcm2 perangai lah ada..huhuhuhu....korg mesti nak thu kan sape geng aku yg berlima tu...tggu aku upload pic jap ea...



Haa...Inilah geng aku yg aku katakan tu...lupa nak bg thu...Berlima yg aku maksudkan tu termasuk aku lah...hehehehe...nak aku knal kan sorg2 ke??Emm..xperlu lah kot..Korg msti dah knal kan...Ni lah pelajar2 Dip. Insurans UniSZA..hehehehehe...comel2 kan...


Oklah...sekarang aku nak citer kan ttg ape yg aku dpt semasa aku berada di seminar tersebut...Pertama nya dpt pngetahuan lah...Dpt dgr pengalaman org yg belajar di luar negara...yelah kan,kita x dpt nak belajar kat sana..Dengar pengalaman org pun dah ckup lah kan...Itu pun dah boleh membakar semangat kita utk pergi juga ke sana kan..Tol x?
Kedua nya,aku dpt knal kwan bru...boleh lah katakan 3 4 org jugak lah...mmg ckit kan..tp nak dibnding kan dgn diri aku ni yg ssh nak menegur org,ckuplah tu kot...huhuhuhu...Kemudian yg pling aku rse sgt2 beruntung aku ke sana,adalah pembelajaran bagaimana mnguruskan wang..Maklum lah kan...aku ni boros yg amat...tp ble diperkenal kan dgn sistem tu,mmbuatkan aku terpkir betapa bgus nye sistem tu..Sistem tu memboleh kan kita menabung demi mse depan kita,mse sekarang dan juga bila kita dlm kecemasan..Msti korg tertanya2 kan sistem ape..Sistem tu dinama kan 6 JARS...Sistem ni juga boleh mngajar kita menabung dan dlm pd mse yg sme,ia mngajar diri kita berdisiplin dgn undang2 yg kita wat sndiri...kan bgus tu...


Tamat lah kisah tentang seminar tu...Sebenarnye bnyak bnda aku nak citer..Tp penat lah nak menaip..Aku citer ckit2 jelah yek...hehehehe...Selepas sahaja kami hadiri seminar itu,kami pun pergi lah bersiar2 di bndar KL..emm...Korg mesti pkir,wah..best nye...Tp hakikat nye...Aku dgn kwan2 aku rse x best pun..Korg nak thu kemana kami pergi?Kami dibawa ke SOGO MALL je...Mmg bosan giler ar kat sne...Aku dgn kwan2 aku ni asik merayap trun naik eskelator,naik lif,and then melintas jln...tu jelah yg kami buat....Msti korg pelik nape kitorg asik melintas jln kan..kami sebenarnye mencri tempat utk melepak..penat lah asik berjln je..jd igt nak lah cri tempat melepak ke,tgok wayang ke..tp x ada pun kat ctu..yg kami jmpe hnye lah MC'D...kami msuk jugak lah..penat punye pasal kan..Dgn berbekal kan 2 Set french fries n Coke,kami dok kat ctu selama hmpir 2 jam..hahahahaha...lwak kan...Tp mmg tu lah hakikat nye...Itu lah pengalaman kami disana...tggu jap ea..aku upload lg pic kami di SOGO MALL tu...Tggu tau...



Ni gmbar kat tepi Sogo Mall...


Ni pulak gmbar kat tepi SOGO...(muka keletihan)



Ok lah...smpai cni dlu lah citer aku utk kali ni...aku harap korg enjoy lh ngan ape yg aku tulis ni...Ni je yg dpt aku kongsi kan utk kali ni...klau aku ada ape2 nak tmbah nnti,aku update lg k...

bye semua...
SALAM....(^_~)

0 comments: