BLOGGER TEMPLATES AND MySpace 2.0 Layouts »

Wednesday, February 16, 2011

PeRkArA Yg TaK DiJaNgKaKaN BeRLaKu...

BERTARIKHKAN 17 FEBUARI 2011


Sudah lama aku tidak menulis...Banyak benda yg berlaku selama aku tidak meluahkan perasaanku di tinta ini...Jd aku mngambil keputusan utk bercerita sedikit sebanyak tentang kejadian yg berlaku selama aku tidak menulis ini..

Bertarikhkan 15 Feb,aku dikejut kan dgn 1 nombor yg tidak aku knali..Pd mulanya,aku sgkakan itu adalah 1 helah dri teman rapat ku...Tetapi setelah membalas beberapa msej dri "hmba Allah" itu,sy merasa amat pelik...Dia mngatakan pdku yg dia berada di Majlis Anugerah Dekan yg telah dikendalikan oleh aku sendiri...Dri ctu,aku merasakan amat kuat sekali bahawa aku knal sape kah gerangan pemilik nombor tersebut...Tetapi dye mngatakan yg dia brsungguh2 ign berkawan dgn ku...Dia mmbuatkan aku merasa sgt tidak sbar utk mngetahui siapakah gerangan pemilik nombor itu...Maka kami pun mmbuat temu janji utk berjumpa di cafe baru...Di ctu aku amat terkejut kerana gerangan si pemilik nombor itu adalah kekasih lama ku yg amat aku bnci sejak dri perpisahan yg terjd antara kami...Tp ketika aku berdepan dgn nye,aku berlagak cool...Sdgkan hati ku mnyumpah seranah diriku sendiri akibat dri tindakan aku yg bersetuju utk bertemu...

Hendak dijadikan cerita,dia telah memujuk aku semula utk kmbali bersamanya...Tapi syg,aku dgn pantas mnjwab,hati ini tidak ada ruang lagi utk pngkhianat cnta seperti dirinya...Dia kelihatan sgt kecewa...Tapi aku sndiri tidak tahu mngapa,hati ku amat keras diwaktu itu...Aku lgsung tidak mngendah kan diri nye yg terus berjnji dan berjnji yg dia akan berubah...Tp tidak ada 1 pun yg aku percaya dgn kata2 nye kerana aku sudah terluka yg tak dpt disembuhkan dgn hanya menaburkan janji2 kosong..

Selang beberapa ketika,aku pun bgn dan beredar dri cafe tersebut dgn mnggalkan dirinya dlm keadaan yg sme seperti dye mnggalkan diriku ketika dye bersama dgn perempuan lain dihadapanku sendiri...Waktu itu,aku merasa amat puas dan tersenyum sendirian kerana aku merasakan segala dendam ku terbalas...Aku thu perlakuan ku itu sgt kejam..Tp aku rse kan itu tidak dpt ditandingi dgn kekejaman yg dye lakukan pdku...Dye mnggalkan aku tnpa kata...Hanya perlakuan nya yg dilakukan dihadapanku mmbuatkan aku merasa amat tidak dihargai...Aku rse sudah smpai masa nye dye menerima akibat daripada perlakuan nye dahulu...

Seketika aku sdg berjalam pulang dri cafe menuju ke rumah ku,aku sempat juga mnyaksikan satu perbalahan antara sepasang kekasih..Aku mngenali mereka berdua krn mereka adalah junior yg sama belajar dgn aku...Sang lelaki sdg marah2 dgn mnghamburkan kata2 kesat pd sang perempuan...Pada waktu itu juga aku sempat terdgr sang perempuan mmbalas kata2 sang lelaki tersebut...Mereka bertegang leher sehinggalah aku terdengar esakan dri sang perempuan tersebut...Lalu sang perempuan tersebut pergi mnggalkan sang lelaki itu keseorgan dgn masalah yg tiada penyelesaian...

Sempat juga aku berpikir satu ketika...Adakah ini caranya pasangan kekasih melepaskan kemarahan??atau juga cemburu mereka??aku merasa hairan krn,mereka sudah dewasa...mngapa tidak dpt berfikir dgn relevan??Adakah bg mereka psangan2 bercinta,dgn bertegang leher dpt mmbantu menyelesaikan msalah??Bukan kah itu semakin merumitkan keadaan??Pelik kan??

Hmmm....Dari sudut pandangan sy,cara yg segelintir psangan bercinta ini ambil adalah mnunjuk kan bahawa mereka tidak matang...Tidak salah utk marah,tp adakah dgn cre menengking2 dan berbalah tnpa kesudahan itu mnguntungkan??Tanya pd diri sendiri...Ada juga segelintir psgan yg sudah melepaskan geram dgn memaki hamun,melepaskan kata2 kesat,mereka akan mngucapkan perkataan syg atau pun I LOVE U pd psgan mereka selepas itu...Apakah perasaan psgan mereka agak nye kan....???Sudah dimaki2,dilemparkan pula kata2 syg...Adakah kata2 itu msih bermakna???

Nampaknya,mgkin smpai cni dlu perkongsian sy utk kali ini...Saya cuma bermuhasabah diri krn sy juga adalah seorg dri kalangan yg bercinta...Semua org ignkan kebahagiaan tp tidak sggup menanggung risiko kesakitan dan kekecewaan...Igtlah rakan2,kbhagian yg dtg adalh bermulanya dri sebuah episod kedukaan...Jadi jgn risau utk mngambil risiko utk merasa kesakitan...
Akhir kata dri saya..SALAM SAYANG UTK SEMUA...

0 comments: